Organic & vegan

Hälsa, träning, veganska recept, yoga, löpning, ekologisk livsstil.

Gluten & socker orsakar inflammationer i kroppen?

Kategori: Allmänt

Jag som till största del undviker gluten, mjölk och socker helt, äter veganskt men fuskar ibland med att äta vegetariskt fuskade alldeles för mycket förra helgen. Jag åt en påse saffransbullar, vegetarisk burgare med bröd och majonäs, grillade pinnbröd, åt baguette till maten och ja det var nog det. Men det räckte, för min annars fina hud fick fullt med finnar. Så för mig är det ett faktum att gluten, socker och förmodligen också mjölk orsakar inflammationer i kroppen. Jag märker det direkt på min hud om jag äter dåligt. Äter jag däremot bra, mycket grönsaker, veganskt protein, inget socker eller gluten så får jag jättefin hud och fin lyster.
 
 
 
Så nu är det slutfuskat för i jul. Tycker inte det är värt det! Vill inte förstöra min kropp! Har ni några tips på nyttig vegansk julmat & fika?
Kommentera inlägget här: