Organic & vegan

Hälsa, träning, veganska recept, yoga, löpning, ekologisk livsstil.

Ekologisk mat leder till svält-NOT!

Kategori: ekologiskt

SLU:s forskare som kommit fram till att ekologisk mat leder till svält gör mig så arg att jag kokar, hur dum och idiotisk kan man vara för att komma med nåt sånt idiotiskt. Jag förstår att det är oroande för alla "fulodlare" att fler och fler förstår vikten av att handla och äta ekologisk mat, men herregud det är det sjukaste propagandan jag hört. De påstår att ekologisk odling ger för lite mat. Alltså världssvältens problem är inte att det finns för lite mat, utan snarare för mycket mat, som hamnar på fel ställen. Tomater som odlar i Afrika skeppas till väst och de boende får enligt uppgifter köpa importerade spanska dyra tomater istället för sina egna. Sjukt? Ja! Ekologisk mats problem? Nej! Det beror på politik och konflikter. Dessutom tar inte ens SLU:s undersökning upp de gifter som finns i oekologisk mat alls, skulle inte det vara ett hälsoproblem? Nej, det är ju väldigt svårt att förstå att även utan längre forskning på folk som ätit ekologiskt eller oekoligiskt så låter det väl inte särskilt vettigt att sätta i sig tomater (plus alla andra grödor) som blivit så hårt besprutade att bönderna bär gasmasker och ändå blir sjuka. Väldigt svårt att se logiken där. Den där idiotiska undersökningen är bara till för att lugna folk så att de kan fortsätta handla oekologiskt med gott samvetet. Ja varsågod! Bli sjuka, få cancer, gör så bönderna blir sjuka, bidra inte till ett bättre samhälle. Nej nej alldeles för dyrt. Ta bort en tröja i månaden på ditt klädkonto så är du där vetja. Det här gör mig så förbannad. Tackar vet jag mina goda, underbara fina ekologiska frukter och grönsaker. Gjorde för övrigt ett hälsotest i helgen och med min nyttiga livsstil fick jag full pott på allt förutom att jag kan lägga till ett eller två glas vatten till om dagen! Jo jag tackar. Min livsstil är så värt varenda krona jag lägger på bra mat!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: