Organic & vegan

Hälsa, träning, veganska recept, yoga, löpning, ekologisk livsstil.

Hejsan!

Kategori: hälsa

Jag har jobbat som en galning, långa dagar och kommit lite ur mina träningsrutiner, men det är ingen fara. Nu är jag ledig i tre dagar och ska försöka lägga upp dom bra. Första prio är dock längdskidor och snowboard. Måste träna till tjejvasan då jag inte åka längd många gånger hitills, sen är min passion och det jag älskar att göra att åka snowboard och har saknat det dom här dagarna då jag bara jobbat. Men jag har ju en otrolig lyx med ett årskort och kan åka så fort jag är ledig.
 
 
 Jag försöker dock alltid hålla mina rutiner kring maten, att alltid äta nyttigt även om jag inte tränar. Kosten är ändå det allra viktigaste om man vill komma i form, man kan träna och äta skräpmat men du kommer aldrig få lika bra resultat som om du äter hälsosamt och näringsrikt. Jag har verkligen förstått hur viktigt det är med näringen, vi ska inte äta bara för att bli mätta, vi ska äta för att ge kroppen näring och energi för att vi ska må bra.Brukar alltid se till att ha med mig snacks utöver lunchen till jobbet. Några bananer, en rawbar, lite nötter eller liknande så jag inte börjar äta utav godiset eller fikat som ofta står framme i fikarummet.
 

 
 

Nyttig raw vegan sallad

Kategori: mat, raw, vegan



Med hemmagjord hommus, pumpafrön, sesamfrön, avokado, päron, paprika, champinjoner, romansallad, babyspenat, ruccola, med örtsalt & citronsaft. Alla ingredienser ekologiska. Känns lika bra som det smakar.  

Chiapudding med smoothie

Kategori: ekologiskt, fitness, mat, träning, vegan

Idag mixade jag en smoothie på banan, kiwi, babyspenat, hampaprotein & lite havremjölk. Blandande den med chiapudding & åt med en banan till. Så god & nyttig lunch innan jag stack iväg till gymmet för ett benpass. Älskar att träna på fredag och lördagskvällar, man är alltid i stort sett ensam och det är så skönt! Hoppas ni haft en fin lördag!